Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 




Suka! Minat! 

Sis, kau dah besar panjang kan. Ada otak, pikir. Ada akal, guna. 

Kau jangan nak acah acah baik sangat. Masalah apa kau kalau Mr. tu ada perasaan suka dekat si perempuan tu? 

Sebab that guy dah ada someone special, means dia tak boleh nak ada perasaan suka dekat si perempuan tu lah. Mazhab mana kau belajar? Ajaran mana yang kau ikut? 

Lumrah alam. Fitrah manusia. Ada perasaan suka. Ada perasaan minat. Ada perasaan sayang. Ada perasaan cinta and what-so-ever. 

Dia cuma kata dia suka. Tapi kau tau suka dia pada si perempuan tu macam mana, banyak mana. Kau tau tu semua? 

Kau tak tau kan! So just shut your pfffttt mouth please.

Kau jangan acah dah hidup lama dekat bumi Allah ni. Kau takyah acah macam kau tau semua benda. Kau tak perlu nak tunjuk konon kau lagi banyak makan garam dalam dunia ni. Jarak umur kau dengan aku tak jauh mana. 

Pengalaman hidup kau sama taraf dengan aku!