Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :)



Sedihhh :'( Gila ke apa mamat ni takda feeling langsung. Susah lah bila dah suka someone yang cuma anggap kita 'BESTFRIEND' dia je. Duhai hati, tabah lah wahai dikau :)


Kita start contact since pertengahan tahun last year. Starting kau yang tegur aku. Hahaha. Seriously, aku suka kawan dengan kau. Suka gila. Kau boleh terima diri aku seadanya. Aku selalu jadikan kau tempat ngadu kalau dah tension sangat belajar. Kau selalu support aku, bagi kata-kata semangat segala bagai. Kau tak pernah merungut kalau aku asyik ngadu benda yang sama je. Hehe. Bagus lah kau, bersabar dengan perangai aku yang macam ni. The bestest moment masa aku tengah Trial SBP. Everyday kau akan wish aku. Benda nampak biasa je kan tapi kau tak tau dalam hati aku gembira gila :D Then lepas habis paper tengah hari tu aku akan cepat2 pergi public phone dekat asrama. Sebab?? Nak report dekat kau macam mana paper yang aku buat tuh. Lepas call pe sume baru aku gerak pergi Dewan Makan, stjrians used to call it as DM. Biasa lah kan, member aku selalu tanya :-


           "Ehh kau call sape ek tiap2 hari before lunch?"


          "Hehehe. Crush aku. My supporter."



Then sampai lah one day, kita dah tak serapat dulu. I have no idea how come boleh jadi macam tu. And the biggest mistake yang aku buat is pergi hilangkan diri. Unfriend kau and tukar number segala bagai. Haihh -,-'' Sorry aku tak tau apa aku pikir time tu. But then after aku habis SPM aku cari kau balik. Hahaha. Bodoh kan aku. Rasa nak pijak2 je muka aku ni. And i've found you. Kita contact balik :) Aku bahagia time ni. Kau selalu call aku tak tengah malam mesti pagi pagi buta. Hahaha. Kau memang tak boleh tengok aku senang, mengacau je tidur aku. Tapi aku tak kisah, seriously. Aku happy actually. Lama lama baru aku tau rupanya kau dah ada steady girlfriend. Tapi yelah aku kena terima. Pahit tak pahit benda alah tuh.


Everytime kau ada problem dengan GF kau mesti ngadu dekat aku, cerita dekat aku. Aku dengan rela hati jadi tempat kau ngadu. Tapi kadang2 aku tak paham dengan kau. She'd been cheating on you. She'd been too haihh -,- Entah lah susah nak cakap. One night ni kau call aku pagi pagi buta pukul 1 lebih time tu. Kau minta tolong aku settle kan problem kau dengan dia. Memang ngantuk tahap cipan laut kot time tu tapi bila dengar suara kau macam sedih sangat aku pun ye kan jelah. Aku call GF kau pujuk dia untuk kau sampai lah kredit aku habis. Tapi aku bahagia bila tengok kau happy balik :) The next day kau cakap kau dah baik dengan dia. Hahaha. Aku cuma mampu tersenyum. Bahagia bila dapat buat kau happy even hati aku pedih. Aku doakan kebahagiaan kau dengan dia :D Kekal sampai kahwin yee.










No comments: