Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 



Teringat memori kita time zaman nakal dolu-dolu. Hahahaha :D Kau dengan aku suka buat kerja gila. Memang gila ahhh. Biar lah orang nak kata kita jahat ke apa ke, yang penting kita dua happy kan kan kan. Kadang kadang time aku duduk sorang sorang kan, semua benda yang kita buat dulu tu zapp mesti terlintas dalam otak aku. Lepas tu senyum sorang sorang. Adik aku selalu marah. Dia kata aku gila sebab senyum sorang sorang. Ciss, kuong ajor kan dia -,- Hahaha. Ahh, sukati kau lah dik nak kata apa. 


Form 4 dulu, kau dengan aku selalu tak masuk kelas kan. Kita buat sekolah tu macam bapak bapak kita yang owner kan? Kita ni pantang salah sorang ajak. Hahaha. Mula lah masing masing nak ikut. Kalau aku bosan, memang takda mood nak masuk kelas. Aku mesti ajak kau. Hahaha. Sebab aku tau kau pun macam aku jugak. Kadang kadang kau selalu marah aku sebab tak nak masuk kelas. Cehhh padahal lepas tu kau pun follow aku jugak :D Kau pun kalau tak nak masuk kelas mesti ajak aku jugak. Haihh -,- 
Aku tak tau macam mana kita boleh terjebak buat benda nakal macam gini kan.. 

Aku ingat lagi kau cakap... 


          "Rin, nanti kita tak boleh masuk U yang sama ohh."


         "Lahh, asal pulak? Kau tak nak sama dengan aku ke?" 


         "Gila ke hape nak masuk U sama2. Tak pasal pasal kita buat kerja gila macam ni lagi. Masuk kelas ikut suka kita je."


Hahahaha. Time tu terburai ketawa aku. A'ah kan, ye tak ye jugak. Baru aku terpikir. Tapi kau kata kita boleh masuk U yang sama dengan syarat kau amik course lain aku amik course lain. And salah sorang daripada kita kena duduk luar kolej. Aku pun ye kan jelahh :) 


Kita sangat seronok time tu sampai lah satu hari ni Pengetua (we used to call her as Bonda) nak jumpa satu batch kita dekat Dewan Besar. Rupa rupanya Bonda nak bincang pasal result Final Exam kita. Bonda nak sebut nama budak budak yang dapat bottom 30 dalam ranking sekolah. Nama kita dua pun ada sekali wehhh. Ramai gila yang terkejut. Kita pun sama, terkejut gila tahap cipan laut lahhh. Since hari tu aku dengan kau sama sama tukar azam. Dah tak nak buat benda bangang dahh. Masuk dunia Form 5 kita dua terkial kial kan wehh. Sebab tak paham apa cikgu ajar. Tapi kita dua usaha sama sama kan. Belajar balik semua benda yang tertinggal masa Form 4 dulu. Memang lahh bukan semua yang kita belajar masuk tapi at least we have tried our best :) Aku rindu time ni. Serious sangat RINDU! 


Nasib baik kan kita cepat sedar, kira before Exam Mid-Term kita dah start belajar pe sume. Memang lah  result yang kita dapat tak cemerlang mana tapi kita dua happy sebab kita dah berjaya usaha. Kalau lepak dengan budak budak Form 4 dulu, kita selalu nasihatkan diorang kan. Hahahaha. 


        "Korang jangan jadi macam akak akak ni. Jangan pernah nak try ponteng kelas, ponteng prep, semua jenis ponteng lah senang. Haaa, lagi satu jangan pernah cuba cuba nak fly macam budak boys. Guna jalan belakang pe sume tuh. Kalau kantoi teruk korang punya rekod nanti. Kitorang cakap ni sebab dah ada pengalaman. Bukan main cakap je."


Before kita SPM, kita memang dah tak buat dah kerja kerja tu semua :) Kadang kadang ada jugak terlintas tapi hahaha nasib baik sedar yang kita ada matlamat yang kita kena kejar. Straight A+. Wehh, aku doakan kita dapat result yang bagus. Sama sama berjaya :) And jadikan semua benda yang dah pernah jadi tu satu pengajaran untuk masa akan datang. Insya'Allah. 





No comments: