Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :)

Member aku call tadi, nak bincang pasal jumaat ni. I'm going to Seremban. Tolong member aku yang sorang ni haa nak pindah rumah. Hahaha. Datang dari KL ke Seremban semata mata pasal tu? Ahh, takpe ahh. Kita kawan yang baik B-) Aku kesian dekat dia. Before ni dia tinggal dekat tempat yang dia kerja tuh. Then sekarang dia nak berhenti kerja, so nak tak nak dia kena cari rumah sewa. Yelah, takkan nak menumpang dekat tempat dia kerja dulu tu kan -,-"

         
           Aku tanya dia "Wehh, nak bawak duit berapa nanti?"

     
          Dia kata "Kau bawak paling sikit pun RM 100 lahh. Kau kan duduk sini sampai Ahad. Nak bayar duit sabun shampoo aku segala bagai."



Hahahaha. Tergelak aku. Kuang ajo punya member. Ada ke patut dia suruh bayar sabun shampoo dia yang aku nak guna nanti tuhh -,- Haishh, tak patut betul. Aku ingat kan nak pergi sana pakai baju kurung :0 Hehehe. Yelah, semenjak dah tak sekolah ni mana lah nak usik baju baju kurung tu semua. Buat pekasam je dalam almari tuh haa. Dulu dekat sekolah tiap tiap malam pakai baju kurung. Wajib kan pergi prep malam pakai baju kurung :)


Aku bagi tau lah member aku nih haa idea aku tuh. Haram jadah betul -,- Dia gelakkan aku kawkaw. Rasa nak sepak terajang je dia nih ohh. Hailaa, nasib baik kau kawan aku doh Emy. Kalau tak, memang dah tak nampak bentuk dah dua dua mata kau tuh. Hahaha. Tapi yang tak best nya tu dia kata nanti kalau aku dah sampai KTM Seremban dia nak amik guna motor. Pffftttt.


Ohhh no no no. Tak nak aku. Pakai baju kurung naik motor. Hahaha. Not my type okayy. Bukan tak suka naik motor, aku suka gila kot. Yang tak sukanya bila kena pakai helmet. Haihh -,- Rasa berat je kepala ni ohh.


          Member aku kata "Dah tu kau nak aku jemput kau pakai apa? Nak menapak dari Seremban sampai Seremban 2 tu. Pehh gila kau jauh. Tak nak aku. Kalau kau tak nak sangat naik motor kau sediakan tambang teksi, Rm 10. Hahahaha. Mampu ke kau?"


         Aku terdiam jap.. Lepas tu aku cakap "Gila mahal tambang. Dah tuh aku tak nak pakai baju kurung naik motor. Haa, kalau macam tu aku pergi sana pakai jeans. Then Sabtu tu kita keluar pakai baju kurung. Nak?"



Hahaha. Gila dah kemaruk nak pakai baju kurung, camni lah jadi dia :D Nasib baik member aku ni rajin layan perangai aku. Dia okay kan jelah. See, nampak tak yang dia sayang aku. Beb, i lapp you too lahh :* Hehehe. Kau tunngu kedatangan aku ye Emy..

No comments: