Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :)

*Pukul 9.30 malam.

          "Yin, kau takyah datang Seremban. Biar aku dengan Anip datang rumah kau."

          "Erk, asal lak weh? Parents aku dah bagi permission kot nak pergi sana."

          "Rumah sewa tak dapat lagi lah. Habis kau nak tidur mana nanti kalau datang sini? Tidur bawah jambatan kau nak ke?"

         "Hahaha, okay okay. No hal lah."


*Pukul 11.15 malam.

         "Yin, ada lagi tak KTM time waktu sekarang? Anip dah tak tau kenapa, marah2. Dia kata nak gerak malam ni jugak. Tak jadi bertolak esok pagi."

          "Lahh dah malam2 mcm ni mana nye lah nak ada KTM lagi. Last tren pun pukul 11. Sekarang dah pukul berapa pulak."

          "Hmm, takpe lah. Nanti pandai pandai lah kitorang pikir macam mana. Kau tunngu tau kitorang datang."

..........................................................


*Pukul 4 pagi.

Emy call aku kata diorang dah sampai. Then aku terus kejutkan ayah aku nak pergi jemput diorang. Nasib baik aku dah bagi tau awal awal dekat ayah aku diorang datang. Tak pasal pasal kang kena hambat dengan penyapulah gamaknya sebab tak bagi tau awal awal.

...........................................................


Aku suka diorang ada dekat sini. Hahaha :D Anip akan ambil alih tugas aku, hantar adik aku pergi sekolah and ambil adik aku balik sekolah. Emy pulak boleh lah minta tolong dia masak macam macam. Muehehe :P 

Petang tu kitorang jalan jalan pergi Wangsa Walk. Bawak adik aku. Adik aku yang darjah satu tu. Hahaha, seronok aku tengok adik aku. Happy je dia time kitorang keluar tu :) Mula mula kan dekat rumah dia kata dia tak nak ikut kitorang pergi karoke tau. Dia kata kalau dia pergi pun dia tak nak nyanyi. Padahallllll........ 

Dekat SuperStar Karoke tu kemain lagi dia mintak dekat Anip nak nyanyi. Hahaha :D Macam macam lagu yang dia request. Aku, Emy dengan Anip memang tak kisah pun. Kitorang seronok tengok dia happy macam tu. Yelah, first time kan adik aku pergi karoke. And yang paling aku suka, dia rapat dengan kawan kawan aku. Then dah habis karoke kitorang pergi makan. Balik pun time dah malam dah. Pukul 8 something baru kitorang sampai rumah. Haishh, kesian adik aku, penat dia. 


No comments: