Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 

Dulu khabar angin 20.3.2013 result SPM keluar. Khabar angin je punn. Now dah dapat tarikh sebenar bila SPM keluar - bersamaan dengan hari Khamis, 21.3.2013. Cuak memang tak agak lah kan sekarang ni. For sure lah kan semua pelajar lepasan SPM berdebar debar gila sementara nak tunggu result keluar kan. 

So aku tanamkan dalam diri aku, walau apa pun result yang aku dapat nanti. Aku kena bersyukur, kena redha, kena terima dengan hati yang terbuka. Result yang keluar nanti tu menunjukkan semua usaha aku  yang before before ni. Sebanyak mana usaha aku sebanyak itulah aku dapat. As if result yang aku dapat tu teruk, nak tak nak kena lah jugak terima kan. Time tu dah tak guna dah kalau aku nak sedih ke menyesal ke apa ke.. Nasi dah jadi bubur, so apa je yang aku boleh buat kan, betul tak? 

Rahsia kejayaan :- Usaha + Doa + Tawakal :) 

Btw, aku tau tarikh sebenar result SPM ni keluar dekat Utusan Malaysia Online






2 comments:

Nurul Husna said...

Assalamualaikum Nurin. Husna dtg membalas kunjungan.
Terima kasih follow Husna. :D

Nurin [arisza] said...

W'slm. Terima kasih Husna :)
Most welcome.