Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 


Wehhh, aku sayang kau :D Serious aku sayang kau. Ni bukan main main ke cobaan ke bermanis mulut ke hape ke kayy. Ini satu kenyataan. Satu fakta. Satu realiti. Memang lah aku pernah bagi tau kau yang aku sayang kau, tapi hailaa -,-" Mesti kau ingat aku sayang kau sama macam aku sayang kawan kawan aku yang lain. Tapi sayang aku dekat kau lebih sikit. Hehehe :) Sebab aku dah anggap kau kawan aku dunia akhirat. Kau lah kawan terbaik aku :- Rika Norfaida Binti Roslan




Kita kenal since sekolah rendah, tapi kita start rapat masa sekolah menengah. Err, tapi pelik sikit lah kan. Aku serious tak ingat how come aku boleh rapat dengan kau. Kita dekat sekolah rendah dulu pun, lain kelas pe sume. Balik sekolah pun bukan balik sama. Sekolah menengah pun kita tak sama. Aku dekat Negeri Sembilan, kau pulak dekat KL. Tapi entah lahh. Now kita memang rapat, even bukan selalu jumpa pun. But everything kita share kan Eyka?? (: Pasal sekolah, pasal family, pasal someone special. Senang citer sume benda lah kita share kan..


Aku ingat lagi every time aku balik rumah, cuti pulang bermalam. Aku mesti akan keluar dengan kau. Dulu time zaman budak budak, hehe. Maksud aku time zaman Form 1&2, kita hang sama sama tapi dekat area Plaza Idaman je kan kan kan. Hahaha :D Bila ingat balik kan, sumpah kelakar. Tempat tu bukannya ada pape pun. Then bila dah besar sikit, dah jadi budak PMR, kita hang dekat TS, BB and so on.. Budak baru nak up lah katakan.. Haha ><


Since aku Form 4, kita memang jarang jumpa, jarang lepak. Yelah kan, aku pun dah pindah. Memang lah tak jauh sangat, tapi aku takda transport nak pergi lepak rumah kau. But aku try jugak cari time nak lepak dengan kau, nak berstory telling dengan kau, nak dengar celoteh kau, nak mengada-ngada dengan kau. Hehehe :) Even kita dah tak kerap spend time sama sama, tapi hubungan kita tetap rapat macam dulu kan kan kan. Aku sangat happy dapat kawan macam kau. Serious dohh, aku tak tipu!


Dulu kalau aku nak jumpa someone, aku mesti ajak kau temankan. Tak kisah lah sapa2 pun yang kita nak jumpa. Haa, kau mesti ingat lagi kan. Aku nak jumpa someone, ehem ehem... Hehe. And aku mintak kau temankan. Kelakar kan time tuh, kita dah membazir RM20 sebab naik teksi dari Lrt Stesen sampai Muzium Negara. Haha, kita naik teksi sebab kita tak reti nak beli token daripada mesin tu. Sumpah, aku ingat lagi benda tu. Then petang tuh kita balik, terus pergi lepak rumah kau dulu. Masa tu, aku nampak kau makan nasi. Aku pun mengendeng dekat kau, hehe. Nak mintak kau suap :P Memang lah mulut kau membebel itu ini tapi kau tetap suapkan aku jugak kan wehh. Dah nak Maghrib tu, kau dengan aku menapak ke rumah aku. Kau temankan aku separuh jalan je tapi takpa, aku tak kisah. Otw balik tuh, aku dengan kau gelak gelak macam orang gila. Tapi aku lah yang over kan, hahaha :D Dah lah dekat dengan rumah orang, mesti kau malu jalan dengan aku. Ahhh tape kau kan dah biasa. Lalala ~ Masa kau nak patah balik rumah kau tuh, kau kasi aku payung. Kau suruh aku pakai payung tuh sampai rumah. Tapi kau pulak nak menapak ke rumah kau tanpa payung. Kesian kau wehh :'( Mesti kau basah kuyup..


Now kita dua dua dah habis sekolah, lagi lah jarang lepak, jarang jumpa. Kau pulak sekarang dah masuk kolej. Dah tak selalu free. Bulan 4 ni kau tinggal dekat asrama :'( Aku sedih sangat kau pergi. Tapi takkan lah aku nak halang, tuh semua masa depan kau. Aku happy kau dapat sambung belajar, and at the same time aku sedih. Aku takut kau akan lupakan aku. Aku takut kau dengan aku cuma tinggal kenangan. Aku takut kau tak ingat semua memori kita dulu.


Eyka, aku ni memang lah senang nak berkawan. Tapi aku ni pun jenis yang bukan senang nak cakap someone tu kawan dunia akhirat aku. Engkau pulak aku memang dah upgrade jadi kawan aku dunia dan akhirat :')


Abalong aku pernah tanya :-

         "Kakak, sapa kawan baik akak ehh?"

         "Kita ada ramai kawan baik lah balong."

         "No, maksud balong kawan karib, kawan yang betul betul special. Takda ke? Kakak kan ramai kawan dekat sekolah."

         "Emm, bagi kita lah kawan karib kita, kawan yang betul betul special untuk kita, Eyka. Tak tau lah nape. Dia sangat baik. Dia tak tikam kita dari belakang. And satu lagi satu benda yang kita suka sangat dengan dia, dia tak pernah mencarut. Even dia marah macam mana sekalipun. Dia still boleh kawal diri dia. Entah lah, kita sayang lah dia."


Eyka :- Aku sayang kau sangat sangat. Aku doakan kau berjaya dekat kolej nanti. Tapi aku hope sangat kau takkan lupakan aku even kau ada ramai kawan dekat sana :') 













No comments: