Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 

Kau acah acah macam kau tau semua benda. Kau acah acah pakar dalam segala benda. Hakikatnya? Realitinya? Sepatah haram kau tak tau. Nothing. Again, NOTHING. 

You know nothing about my pasts girl :) 



Kisah hidup aku, aku yang karang. Aku yang rasa. Aku yang lalui. Kau cuma mendengar. Kau cuma melihat. Tapi kau tak pernah rasa, kau tak pernah lalui semua tu. 

Mulut manusia bukan macam mulut tempayan yang kita boleh tutup. Lumrah kehidupan. Fitrah alam. 

Ya, aku memang perlukan nasihat. Aku perlukan tunjuk ajar. Tapi bukan dengan cara yang kurang ajar. Aku tegaskan dekat sini. Bukan dengan cara yang kurang ajar. 

Kau bukan insan yang melahirkan aku. Kau bukan insan yang bersusah payah memelihara aku. Kau hanyalah sekadar teman yang ada ketika aku sedang gembira. Kau hilang ketika aku perlukan bantuan, pendorong ketika aku jatuh. Kau bukan teman ketika aku berduka.