Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 

Kau rasa kau hebat. Kau rasa kau lah yang terbaik. Hakikatnya? Realitinya? Haram jadahhh. 

Kau lupa siapa diri kau yang dulu. Kau lupa asal usul kau. Kau lupa semua tu. Kau lupa kesusahan hidup kau yang dulu. Kau semakin lupa diri. LUPA DIRI. 

Salah ke kalau aku sebagai insan yang kau panggil kawan, insan yang kau panggil sahabat, insan yang kau panggil teman mengingatkan susur galur hidup kau yang dulu? Salah aku ke kalau aku menunaikan kewajipan sesama manusia? Mengingatkan pada yang lupa. 

Aku bukan sesiapa bagi diri kau. Aku ni kau pandang sebelah mata je. Aku sedar benda tu semua. Aku sedar :')