Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :)

Tengah syok syok layan novel, jap bukan novel jiwang okay. Tak caya? Ahhh, lantak kau lah. Kisah pulak aku kan. Hahaha. Okay sambung balik, tengah sedap sedap baca novel sambil layan music..... TETIBA....

*Phone aku keluar bunyi lagu Are You Mine-Artic Monkeys*

Hehe, kakak angkat aku call lahh :) Rindu dia. Benda betul okay aku rindu dia. Aku angkat. Cakap Hai. Dengar suara dia sayu gila. Ahhh sudahh apahal pulak nihh kak?


     "Akak, asal ni? Suara sedih gila je adik dengar. Gaduh dengan dia lagi ehh?"


     "Entah lah dik. Akak pun tak tau nak cakap macam mana. Dah nak dekat sebulan dah dia reject call akak, tak reply text akak. Akak nak mintak maaf pun susah dik."


Okay, alkisahnya macam ni. Adalah satu malam ni kakak aku ni dia on FB dia. Entah macam mana entah boleh bertegur-tegur dengan Ex dia dulu. Tapi Ex dia ni dah nak kahwin dah. Tu yang si Lelaki tu jemput kakak aku ni ke walimatulurus dia. Benda ni pun terkantoi lah dekat Boyfriend kakak aku tuh. Kemain mengamuk lagi dia. Okay aku faham kalau dia nak marah tapi bagi aku tak perlu lah sampai nak keluar bahasa bahasa kesat segala bagai kan -,- Kakak aku tu pun dah mintak maaf kan, so apahal nak mencaci maki orang. Bajet diri tu sempurna je. Haa, kan aku pulak yang berapi sekarang ni.


Aku tak paham betul dengan Abang tuh. Aku tau lah dia marah sebab apa. Satu sebab jealous, haa yang lagi satu ni sebab kakak aku online. Otak aku tak dapat pikir kenapa dan mengapa dia nak marah  -,- Dah puas dah aku paksa otak ni cergas berpikir sikit tapi hampa dohh. Still tak dapat gak reason dia. Since hari tu yang si Abang ni pulak memang haremmm nak layan kakak aku dah. Macam yang kakak aku cakap tadi. Bila call dia reject, bila text dia tak reply.


Kalau aku lah kan kena macam ni, aku cincang cincang je laki tuh. Hahaha. Cehhh ayat. Bajet berani je. Yang lagi sadis 2 minggu before ni kakak aku dapat tau si Abang ni dah dok jual ayat ayat bunga bagai dekat member dia. Nampak tak betapa kejam nya si Abang tuh. Sedih aku dengar cerita kakak aku ni. Memang lah kitorang ni takda pape pertalian darah tapi aku dengan dia ibarat cubit paha kanan, paha kiri pun terasa. Hahaha. Walawehhh, pandai siot berperibahasa B-) Bangga doh hidup jadi aku. Haa, kau yang menyampah dengar ayat ni baik angkat kaki sekarang, satgi kang kena hempuk dengan aku. Nangis nangis ngadu dekat mak. Okay stop. Sambung cerita.


     "Dik, akak tak tau nak buat apa. Akak cuma mampu nak nangis, nak ngadu dekat adik je. Akak sedih sangat. Maaf lah dik buat adik bosan asyik dengar problem akak je. Tapi akak selalu rasa tenang bila dah luahkan dekat adik."


Okay, aku terharu dengar ayat tuh. Memang lah simple tapi ahh kau tau apa.


     Nasihat aku cuma "Kak, banyak bersabar ehh dengan perangai dia. Tuhan nak uji akak je tu. Adik tau akak kuat kan. Akak jangan sedih macam ni, adik pun rasa sedih sekali. Kak, biar lah orang buat kita. Tapi jangan lah kita buat orang. Hidup ni macam roda kak. Sekarang ni biarlah dia rasa puas duduk dekat atas, satu hari nanti dia akan ada dekat bawak jugak. Masa tu mungkin baru dia akan sedar kesilapan dia kak. Sekarang ni akak senyum jelah selagi akak mampu. Kalau dah sampai masa nanti, kita sama sama pergi sepak terajang dia ehh kak."


Finally, dengar jugak kakak aku ni gelak :) Tapi aku tau dia tengah menangis dalam hati dia.







No comments: