Aku tak pandai nak bermadah, nak berbahasa puitis. Dan tidak sama sekali pandai berbahasa pujangga. Aku bukan pakar bahasa, jadi mohon ampun dan maaf kiranya bahasa aku tak sebagus yang kalian harapkan. Apa yang ditulis hanyalah sekadar luahan hati seorang insan. Kadang-kadang perasaan tak boleh nak diluahkan dengan kata-kata, tapi boleh diterjemahkan dalam konteks huruf dan titik. Masing-masing punyai cerita kehidupan yang tersendiri, sama juga seperti aku.

Assalamualaikum. Hai :) 

Rasa geram sangat. Seriously. Tersangat sangat lah geram. Ditegur karang merajuk, sentap bagai. Pffftttt. Please lah wehh, tolong jadi matured sikit boleh tak? Aku tak mintak banyak, sikit pun jadi lah. Semua orang ada perasaan, bukan kau seorang je. Please hormat perasaan orang lain jugak. 

Sekarang memang lah orang boleh tahan dengan perangai kau yang macam tuh, tapi ada kau pikir as if oneday orang dah muak, orang dah menyampah, orang dah meluat dengan perangai kau tuh, apa yang kau nak buat? Time tu jangan kau nak menyumpah seranah orang sebab rasa macam tu dekat kau. Kau sendiri yang buat orang rasa macam tu. 

Seriously aku memang tak kisah and takde problem dengan perangai kau yang macam tu tapi please lah jangan buat selalu. Please, aku sabar memang lah boleh sabar. Tapi sabar seorang manusia pun ada hadnya jugak. Jangan cabar kesabaran aku. Itu yang aku mintak. Kalau boleh dekat tempat baru ni, aku nak jadi orang yang baru. Aku nak tinggalkan diri aku yang time zaman zaman sekolah dulu. 

Last but not least, hormatilah sesama manusia. Aku yakin kau pun tak suka kalau kau kena macam tu dengan orang lain kan. So ambil lah iktibar :) 

No comments: